27 Ağustos 2016 Cumartesi

Thomas Eakins ve Eserleri

Selamlar!

Şu anda tatil dönemindeyim ve hazır boş zamanım varken blog için biraz içerik üretmek istedim. Bu aralar boş zamanlarımı değerlendirmek adına çokça film izliyorum, kitap okuyorum. Yorumlarımı da paylaşmak istiyorum onlarla ilgili. İzlediğim bazı kısa filmleri doğrudan bu bloga ekleyeceğim, diğerleri hakkında da kısa yazılar yazmak istiyorum yine. 

Bugün biraz resim paylaşayım dedim, heykeltıraş ve fotoğraf sanatçısı olan Thomas Cowperthwait Eakins'in eserlerinden başladım. Thomas Eakins, İrlandalı bir ailenin oğlu olarak 1844 yılında Amerika'da dünyaya gelmiş realist bir ressam. Eserlerinde daha çok portreler ve spor yapan insanlar öne çıkıyor. Portrelerde ise kendi yakın çevresindeki insanların resimlerini yapmış, sıradan insanları konu edinmiş. Benim de en çok beğendiğim eserleri şu aşağıdakilerden oluşuyor:













Youtube'da "başyapıt" addedilen bazı resimlerin 2-3 dakikalık incelemesinden oluşan bir seride, Thomas Eakins'in The Gross Clinic isimli eseri incelenmiş:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder